Board

Hjælp til Beo5 (og Beovision 10)

Diskutér Beo5 & Beo6 programering inkl. hjælp med mere

Hjælp til Beo5 (og Beovision 10)

Indlægaf Lotte72 » tors 15. jan 2015 00:25

Kan ligeså godt sige det, som det er - jeg er en stor fan af B&O's flotte design, men kender ikke ret meget til den tekniske kunnen...
Nu har jeg købt mig et brugt Beovision 10 og en brugt Beo5(fra et andet sted) - og så er jeg på herrens mark ;)
Tv'et virker fint med min Beo4, men Beo5 virker ikke.
Har spurgt i autoriseret B&O reparatør i byen om Beo5 ikke mangler en indkodning, men han siger at den bør virke uden kodning og at kodningen blot giver nogle ekstra muligheder i displayet.
(Jeg har endda selv prøvet at hente en 'configuration tool' på nettet, men når jeg åbner den på pc'en, viser den ikke fuld skærm og jeg kan ikke se/indtaste i hele billedet. Har prøvet at ændre skærmopløsning uden succes)

Mine spørgsmål er:
Hvad gør jeg galt, bruger jeg måske fjernbetjeningen forkert? (Jeg er jo vant til fra Beo4, at trykke på en knap så starter tv'et)
Skal man bruge 'configuration tool' for at få Beo5 op at køre? (I så fald, hvor henter jeg så et brugbart program?)
Tillægs-spørgsmål: Når jeg sætter undertekster på tv'et (fra tekst-tv), så irriterer det mig at 'bjælken' øverst fra tekst-tv ikke går væk, men bliver stående i billedet så længe jeg har undertekster. Hvordan ændres det?

Håber der sidder nogle kloge B&O nørder derude, der kan hjælpe mig :)
Lotte72
BeoSound 2
BeoSound 2

Re: Hjælp til Beo5 (og Beovision 10)

Indlægaf Baui » tors 30. jul 2015 10:47

Hi Lotte. Jeg er også ny her så derfor er jeg ikke expert. Men når jeg så at inngen af de andre reagerede må man træde til. Jeg stå i similar situation. D.v.s. jeg ha købt brugt beo5 og akter at programmere den. Jeg begyndte med at skille den ad og venter på nyt battery for at skifte den ud. Så skal jeg finde program som kan bruges til opgaven. Men til din sag, jeg synes jeg at du skal studere beo5.beowold.com . Der er masse af informationer. Jeg læser der for at lære noget. Sorry jeg ikke kan hjælpe direkta, min vi beofans må holde sammen. ;) Baui
Baui
BeoSound 2
BeoSound 2

Tilbage til Beo5, Beo6