Board

BeoVision 7-55 3D med Rotel og JBL

Hvis du har lavet specielle stik så du kan bruge dit Bang & Olufsen sammen med ikke B&O produkter, så er det her... :-)

BeoVision 7-55 3D med Rotel og JBL

Indlægaf SirGadget » søn 2. dec 2012 13:35

Hej.

Langt om længe tog jeg springet og gik B&O vejen, men da jeg som så mange andre er på et budget, måtte valget stå mellem tv/anlæg, og højttalere, valget faldt på det første.

Jeg har igennem lang tid fulgt med i de spændede skriverier som Peter Pan lægger for dagen, og blev mere og mere sikker på det nok skulle lade sig gøre, at kører B&O video/audio med non-B&O forstærker/højttalere.

Det lykkedes mig at finde at finde frem til av-connection.dk, som producerer både kabler med powerlink til phono med og uden trigger jack.
Jeg bestilte det, men understregede jeg ville have kablet uden stepdown beskyttelse, da jeg skulle bruge kablet i modsat retning af hvad de havde tænkt det som.
Efter et opkalde fra dem, hvor vi blev enige om at jeg sendte Peter Pan's diagram til dem, lavede de kablerne, og alt virker perfekt.

Jeg har nu 5 JBL satellitter koblet til en Rotel RMB-1565 Klasse D forstærker, og en aktiv JBL subwoofer, altsammen koblet til fjernsynet via powerlink, så jeg kan bruge fjernsynets egen HD Master dekoder, og styre al volumen på fjernsynet.

N.B. Mine tests viste, powerlink stikket til center sender lyd ud på begge kanaler, så der spiller det ingen trille hvilke kanal i stikket man lodder sit phono stik til. Men på subwooferudgangen, i hvert fald hvis du instiller højttaleren til at være en BeoLab 2, sender den kun lyd ud på den venstre kanal.
Jeg ved ikke om Peter Pen allerede har skrevet om dette, men jeg nævner det da jeg ikke selv kunne finde infoen, og derfor måtte teste det selv og bestille kabler af to omgange.
SirGadget
BeoSound 2
BeoSound 2

Geografisk sted: København

Re: BeoVision 7-55 3D med Rotel og JBL

Indlægaf Peter Pan » lør 28. jan 2017 19:02

Glæder mig at du har fået dit setup på at køre.

Vedrørende subwoffer har versionerne fra B&O både venstre og højre kanal IN.
AV-Connection.dk's Sub adapterkabler er tremineret så pin 5 = højre er samlet
på pin 3 venstre kanal. Dette fordi non b&o forstærker og subwoffer som regel
kun har et stk IN out eller in RCA/ Phono stik.

Mvh. Peter Pan.
Brugeravatar
Peter Pan
BeoSound 6
BeoSound 6

Tilbage til Stik tilslutninger